pondelok 28. februára 2011

Sila nesúhlasu


Denne sa na nás hrnú z médií rôzne správy. Veď byť informovaní je in. Schválne si všímajte ľudí s čím za Vami chodia. Sú to dobré správy? Opýtajte sa jednoducho niekoho: “Ako sa máš?”. Čo na Vás vytiahne? Začne s dobrým alebo zlým? Alebo taká neodpoveď: “Primerane dobe”. Čo sa to na nás vlastne valí? Viac ako 80% správ je zámerne negatívnych. Ak neveríte, tak si prečítajte noviny alebo pozrite správy. Čo to ale robí s ľuďmi?
Ak to ľudia skutočne pozerajú a čítajú, tak s tým jednoducho súhlasia. Súhlasia, že je to vo svete tak, že je všade samé zlo ... . A to z nich robí introvertov. Prijímajú negatívne informácie, zlé správy a uzatvárajú sa do seba. Čo myslíte, ako to ovplyvňuje ich pracovné nasadenie a výkony? 
Čo je skutočne hodnotné? Je to nesúhlas s tým, čo sa na nás valí. Jednoducho skúste dva týždne nepozerať v telke správy a nečítať noviny. Uvidíte zázrak. Prestanete byť introvertom a začnete myslieť inak. Jednoducho treba nesúhlasiť s tým, ako nám prezentujú médiá, čo sa deje u nás a vo svete. 
Možno si poviete, mňa sa to netýka, ja správy nepozerám. Ale Vaši pracovníci áno! Ako pomôcť pracovníkom vo firmách, ktorí pozerajú správy a čítajú noviny a sú introvertovaní? Dá sa im pomôcť?
Áno.
Dajte im dobré správy. Každý týždeň aspoň jednu.
Máte nejakého odberateľa, ktorému sa darí? Poznáte nejakú firmu (najlepšie aspoň 3), čo posledných 5-8 rokov expanduje? Čo sa Vám vo firme podarilo za posledný mesiac (týždeň)?
Aj na mňa to moji pracovníci vytiahnu. Veď aj od nás odišli ľudia. Vtedy sa ich opýtam: “Poznáš niekoho, koho som z firmy vyhodil za posledných 5 rokov, že by mal dobré štatistiky a výsledky?”
To je sila nesúhlasu.

1 komentár:

  1. Skúste nepozerať telku a nečítať správy po dobu 6 týždňov (toľko trvá, kým sa v mozgu „resetujú“ spojenia z návykov). Potom si to zapnite a budete zhrození...

    OdpovedaťOdstrániť