pondelok 21. novembra 2011

Prečo robiť v kríze marketing?

Ak sa bežná firma dostane do problémov, mám na mysli, že nedostatočne predáva alebo sa jej zmenší trh, či je jednoducho vo svete kríza, väčšinou prvé, čo zoškrtajú manažéri a šéfovia sú náklady na reklamu.

Obrat firmy
Ďalej zastavia investície do ľudí aj do technológií, teda zrušia vzdelávanie a investície do firmy. Niekedy dokonca koketujú s myšlienkou prepustiť najdrahších zamestnancov (ľudí, ktorí majú najvyššie príjmy, častokrát bez ohľadu na ich prínos a výkony, ktoré podávajú). Nie vždy je to v tomto poradí.
Pravdou je, že takto sa dajú skutočne znížiť náklady na prevádzku a aj niečo ušetriť. 
Takže stručne - začala kríza, ideme šetriť!
Je jasné, že pokiaľ firma - predaj firmy stagnuje alebo sa skôr znižuje, je nutné tvrdo optimalizovať a zefektívňovať všetky procesy a činnosti, ktoré sa vo firme vykonávajú. 
Je tiež jasné, že si vo firme musia oddelenia, či dokonca jednotlivci utiahnuť opasky.
Napadá ma však jedna otázka:
“Poznáte niekoho vo Vašom okolí, kto šetrením zbohatol?”.

Ak aj áno, čestne si odpovedzte na nasledujúcu otázku:
“Chceli by ste žiť jeho život?”.
Pokiaľ ste odpovedali druhýkrát áno, preskúmajte, čo a ako robil a začnite to robiť aj vy. 
V prípade, že ste aspoň na jednu otázku odpovedali nie, to prvé, čo je treba spraviť, je dať o sebe zákazníkom a potencionálnym zákazníkom vedieť.
Nemyslím tým, že všetky peniaze treba investovať do reklamy, ale začať robiť marketing, možno aj netradičnými formami. 

Pretože pravdou je, že pokiaľ všetky firmy vo Vašej brandži znížia výdavky na marketing a reklamu alebo to prestanú robiť úplne, odkiaľ sa má dozvedieť potencionálny zákazník, že práve vaša firma mu môže to, čo potrebuje kúpiť, dodať a predať?
Je skutočne zaujímavé, že drvivá väčšina firiem nerobí, čo sa týka marketingu ani polovicu z toho, čo by mohli a vedeli robiť sami prakticky na kolene a vo vlastnej réžii takmer profesionálnym spôsobom.
Pokiaľ chcete vedieť o tom viac, kliknite si na našu stránku na facebooku, kde sa nachádza “Test marketingového zdravia firmy”
Sám som pred mesiacmi, keď som si tento test robil, zistil skutočné rezervy našej firmy a bol som veľmi milo prekvapený, čo všetko vo firme ohľadne marketingu a získavania nových zákazníkov sa dá robiť takmer zadarmo. 
Verím, že po vyplnení testu to budete vedieť aj Vy. Jednoducho kliknite sem
Želám úspešný deň!

7 komentárov:

  1. Pravdivý postreh, denne počúvam:
    - na to predsa nemáme peniaze;
    - to sa nedá, lebo je to drahé a nemáme peniaze;
    - kvalitnejších ľudí si nemôžeme dovoliť, lebo nemáme peniaze.
    A skoro vždy to "manažér" zaklincuje tvrdením, že "všetci predsa vieme, prečo to tak je", čím poukazuje na to, že on je v podstate len chudák, čo vykonáva vôľu ešte vyššie postavených manažérov, a tým považuje debatu o aktívnej zmene akéhokoľvek prvku marketingového mixu za skončenú.

    Naviac, som presvedčený, že slovo "marketing" je pre mnohých "manažérov" len synonymom slova "reklama" - mnohí tzv. "manažéri" získali svoju funkciu v dobrých časoch, keď sa firme darilo, a dodnes sa od nich nežiadal koncepčný a hlavne aktívny prístup k tvorbe obchodnej stratégie.
    Žiaľ, tento typ šéfa má obvykle veľmi ďaleko od manažmentu udalostí, procesov a systému, skôr sa podobá úradníkovi a má bližšie k tvorbe tlačív ako k realizácii nových konceptov...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jednoducho a výstižne napísané. Veľmi pekný pohľad, ďakujem. Palec hore. Michal N. Košice

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto keby naši zákazníci pochopili, tak sa teším na každú krízu, nakoľko sa venujeme výrobe a predaju reklamných predmetov :-) Karol NR

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Preco mazete prispevky? Zmazali ste mi prispevok v ktorom som sa pytal preco musim dat LIKE skor ako sa mi zobrazi test?
    Toto je ten marketing? Podvodom si zvysovat sledovanost?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Stránku na Facebooku som si nechal naprogramovat profesionálmi.
    Na sociálnych sieťach je to jednoducho štandard, že ak niečo chcete tak musíte dať najprv LIKE.
    Test marketingového zdravia firmy má svoju hodnotu. Nikoho nenútim, aby si test vyplnil.

    Nevhodné anonymné príspevky budú zmazané.

    Ďakujem všetkým prispievateľom a čitateľom tohto blogu za podporu.

    Kazimír Žák

    OdpovedaťOdstrániť
  6. to je vôl ... a ze nekup to za tie prachy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prečo sú komentáre anonymné?
    Kto ich v skutočnosti píše?
    Urbančík, Košice
    www.LCU.sk

    OdpovedaťOdstrániť