streda 16. apríla 2014

Bezúdržboví pracovníci

Otázka o kom to idem písať? Čo alebo kto berie vo firme šéfom, vedúcim pracovníkom a dokonca aj majiteľom najviac pozornosti? 

Jedna teória hovorí, že asi 20% ľudí vytvorí takmer 80% všetkých problémov vo firme.

O koho sa jedná?

Sú to troublemakeri. V češtine je na to pekný názov - potížisti.

Celkom určite sú to pracovníci (a neraz aj niektorí zákazníci), ktorí problémy vyrábajú alebo vytvárajú. Ďalej pracovníci, ktorí majú podpriemerné alebo veľmi slabé výkony alebo výsledky.  

Ak platí toto pravidlo, tak to znamená, že 20% neschopných berie šéfom (vedúcim pracovníkom) minimálne 80% ich pozornosti a času.

Takže bežnému šéfovi potom zostane iba 20% jeho pracovného času na vlastnú prácu. A toto je odpoveď na to, že bežne (na to, aby firma dobre bežala) musí zostávať vo firme minimálne o 2-3 hodiny dlhšie ako jeho podriadení.

Prečo?

Lebo problémy treba riešiť a preto sa venuje pracovníkom, ktorí robia problémy a riešeniu problémov, ktoré vyrobili. 

Otázka je, koľko času mu zostáva na ostatných pracovníkov - teda takých, ktorí majú výsledky a nerobia problémy?

Na nich jednoducho nemá čas

Takže ani nie je kedy ich pochváliť alebo sa o nich samotných a ich prácu viac alebo bližšie zaujímať. Navyše s nimi nie sú žiadne starosti a problémy. Veď makajú presne ako šéf sám a to sa považuje za normálne, bežné a samozrejmé. 

Tak načo sa im venovať? 

Lebo práve takýto pracovníci sú veľmi cenní. Lebo si to ako jediní vo firme zaslúžia. Veď to, že pracujú, majú výsledky a nie sú s nimi problémy je samozrejmé. Často sú veľmi skromní. A ešte jedna vlastnosť ich charakterizuje - väčšinou nepýtajú sami od seba zvyšovanie platu ani nevytĺkajú zo šéfa žiadne osobné výhody. 

Stručne - nič moc nevyžadujú a naplno a bez chýb pracujú.

Jeden klient ich na prednáške nazval celkom výstižne:

Bezúdržboví pracovníci.”


A to je to zlato, čo vo firme máte...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára