pondelok, 6. októbra 2014

Otravnému hmyzu vstup zakázaný


Nie je nič horšie, ako keď vás niekto vyruší pri práci. Niekedy je to len telefonát, niekedy zamestnanec a niekedy neohlásená návšteva. 

A čo ak vás na to priamo navádza človek (šéf, majiteľ firmy), ktorý si s vami nevie dohodnúť termín stretnutia a vám alebo vašej asistentke povie: „Keď pán XY pôjde okolo, nech sa zastaví.” 

Vysvetľovať mu, že vy nechodíte po Slovensku len tak „na blint” a okolo je častokrát zbytočné. 

A keď za ním prídete, tak neraz to ešte zaklincuje nápis na vstupe do firmy: 

„Podomovým predajcom vstup zakázaný!”

Čo týchto ľudí vedie k tomu, aby museli toto napísať je zrejmé, ale…

Pokiaľ však má predajca pocit, že otravuje ľudí alebo to ktokoľvek vo vašej firme rozširuje alebo má k predaju tento postoj a nie ste zrovna nezisková alebo charitatívna organizácia, tak ho jednoducho vymeňte!

Tvrdé? 

No, či sa vám to páči alebo nie, ak sa vám toto vo firme rozšíri, tak to bude potichu zažraté v ľuďoch a zaručene ich to infikuje ako lepra alebo nejaký veľmi nákazlivý vírus. (Nakoniec aj on má plat len vďaka tomu, že vaša firma dostatočne predáva).

A ako sa to bude vo firme prejavovať?

Nebude sa vám dariť dostatočne predávať. 

Prečo? 

Lebo toto v nich postupne vypestuje odpor k predaju a tejto práci vôbec. 

Ono je to viac v hlavách ľudí, s ktorými ste na jednej palube ako to, že by sa nesnažili.

A na rovinu, keby sa nepredávalo, tak načo alebo pre koho by firmy vyrábali? Nie všetko sa dá predať len marketingom a na druhú stranu, štandardný marketing dnes už len veľmi málo funguje…

Na druhej strane, kto má rád upotených podomových predajcov? 

A je to viac o tom, ako (akým spôsobom) predávajú, než tým, že idú od domu k domu (alebo, čo predávajú).

Takže dnes môžete bežne zažiť „podomového predajcu” aj u vás vo firme. A to si regulérne dohodol s vami stretnutie, prišiel na dobrom aute a navyše aj v obleku. Je to všetko super až do doby, keď prehovorí… a začne predávať.

Je to ako s marketingom - kto si dnes všíma bilboardy pri cestách? Jednoducho to nefunguje. A tak je to aj s predajom, staré techniky a triky „predajcov” nielenže nefungujú, ale doslova nás otravujú.

Čo s tým robiť? 

Choďte s vašimi predajcami na obchodné stretnutie a pozorujte. Alebo počúvajte ako predávajú na predajni, či po telefóne.

A ak nebudete spokojný s výsledkom, tak potom kliknite sem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára