pondelok 22. augusta 2011

Marketing zadarmo

Raz som riešil so začínajúcou podnikateľkou doslova neriešiteľnú situáciu. Otvorila nový obchod a všetky peniaze investovala do decentného designu a vybavenia predajne, na tovar si musela dokonca požičať.  
Ako mám robiť marketing, keď na to nemám peniaze?
Dobre, koľko ľudí vie, že si otvorila predajňu, že podnikáš? Nie je to náhodou celá rodina, všetky kamarátky a Vaši rodinní priatelia? Koľko tam máš predavačiek? Majú aj oni rodinu, kamarátky a priateľov?
“Áno.”
Takže publikum máme. Pýtajú sa Ťa na tvoje podnikanie, na obchod? Jednoducho ako Ti to ide? A čo im rozprávaš? 

“Že je to ťažké, až do otvorenia stále s niečím problémy, na malého nemám čas. Však vieš, ako to je niečo rozbehnúť, tiež máš obchody.”
A ako sa na to tvária? 
“Držia mi palce, podporujú ma. Niektorí ma ľutujú. A na niekom vidím, že mi závidí.”
Jedna kľúčová otázka. Tvoje predavačky - páči sa im tovar, ktorý predávate?
“Áno, sú to vlastne prvé zákazníčky, keď príde nový tovar.”
Čo myslíš, keď sa im tovar páči, o čom budú známym hovoriť?
“O tom tovare?”
Presne tak.


Takže Tvoj marketing nastavíme takto:
Ak sa Ťa ktokoľvek opýta, ako sa Ti darí, tak sa mu nebudeš sťažovať, hovoriť mu o problémoch, ale zameriaš sa na to, čo Ti funguje, čo sa Vám podarilo!
“Ako to myslíš?”
Ak ti dovezú tovar, tak budeš hovoriť, že Ti včera doviezli fantastický tovar. Ak nájdeš nového dodávateľa, tak budeš rozprávať, že si našla nového exkluzívneho dodávateľa. Ak sa Vám budú nejaké veci dobre predávať, tak budeš hovoriť, že sa to dobre predáva. Ak nájdeš skvelú predavačku, tak že máš novú šikovnú predavačku. Chápeš?
“No počkaj, samochvála smrdí.”
Dobre, a je to pravda? 
“Vlastne je.”
Na toto sa vo firmách veľmi často zabúda. Šíriť o firme a jej pracovníkoch, výrobkoch, či službách dobré správy. Nielen tie oficiálne (tlačové). 

Napíšte mi, čo sa Vám v práci v poslednej dobe podarilo, čo bolo úspešné.
A nezabudnite to poslať aj Vašim priateľom. 

Želám Vám pekný a úspešný zbytok prázdnin.

Ak chcete vedieť viac, kliknite sem!

1 komentár:

  1. Keď hovoríme o marketingu zadarmo, tak okrem reklamy ústnym podaním by som určite si zriadil vlastný blog (napr. tak ako to robíte vy :)) a taktiež facebookovu stránku. Keď príde nový tovar tak by som to zverejnil na facebooku, pridal fotky. Výhodou je, že sa o tom naraz dozvie viac ľudí(ako pri ústnom podani) a navyše keď pridám i fotku, tak ho i uvidia.

    OdpovedaťOdstrániť