streda 10. septembra 2014

Byť alebo nebyť PREDAJCOM?


Prečo tak málo ľudí chce byť predajcom alebo obchodníkom?

1. Je to ťažké

Doba, kedy stačilo nejaký tovar mať na sklade alebo na predajni je preč, rovnako ako doba kedy predajcovia ohurovali zákazníka parametrami a rôznymi výhodami. Zákazníci sa dnes skutočne správajú inak. 

2. Majú pocit, že tým iných otravujú

Je to ako sa snažiť Eskimákovi predať chladničku. Ak produkt alebo službu niekto nevyužije a nepotrebuje, tak vnucovať mu to je trápne. Napriek tomu sa nájde dosť ľudí, ktorí to jednoducho chcú alebo musia mať!

3. Nechcú, aby ich niekto porovnával so „šmejdami”

Tak tomuto sa nevyhnú, ak ich produkt nie je pre ľudí užitočný alebo etický. Je tu ešte jedna vec, dnes už finty a nátlak na zákazníkov moc nefungujú.

4. Zlyhali, nedarí sa im, a tak si potvrdzujú, že to nevedia

Neznesú odmietnutie. Predaj je krásna a jednoduchá vec, lebo zákazník buď kúpi alebo v tom najhoršom možnom prípade nekúpi. Tu nejde o život! Čo robí psychika s ľuďmi sme videli na nedávnych majstrovstvách sveta vo futbale v zápase Nemecko - Brazília, zápas skončil 7:1.

5. Nemajú alebo nepoužívajú správnu technológiu „Predaja”

Toto je dnes kardinálny problém. Jednak málo trénujú a keď, tak používajú zastaralé metódy predaja. Predaj nie je príliš racionálny, ide skôr o emócie. Lebo inak by všetci kupovali len to najlacnejšie na internete. 
Je to 5 vecí, s ktorými si musia ľudia pracujúci v predaji v dnešnej dobe poradiť. 

Táto práca nie je pre každého. 

Ale ak má človek ochotu, motiváciu, chce to robiť a neodradia ho prvé NIE zákazníkov alebo neúspechy, tak sa mu dá pomôcť. Lebo potom mu chýba už len správna "Technológia predaja". 

Ak máte etický produkt, tak s tým ostatným vám vieme pomôcť. Kliknite sem.


4 komentáre:

  1. S mnohým čo ste uviedol súhlasím, ale podľa mňa je základný problém prečo ľudia majú averziu byť predajcom resp. obchodníkom už len tým, že uvažujú či ním byť :-). Som názoru, že každý človek je predajcom bez ohľadu na to čo robí. Základom a zmyslom predaja je (mala by byť) vždy pomoc iným, t.j. predáva napr. aj upratovačka, ktorá chce pomôcť ostatným, aby bolo v určitom prostredí čisto a to je jej zmyslom práce... T.J. hlavný zmysel každého (t.j. každého predajcu) má byť nie zárobok, peniaze... ale pomoc iným...a keď pomôžem potom aj ten zárobok príde...týmto by sme sa k druhému správali vždy ako k zákazníkovi - a neriešili potom horepopísané problémy- šmejdi, zlyhanie pri predaji či otravovanie...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pracujem v obchode už niekoľko rokov a mojím hlavným zámerom je orientácia na klienta, poskytnúť mu dostatok informácií
    aby mal možnosť uskutočniť najlepší výber – podľa svojich atribútov (materiál, spracovanie, životnosť..., predajná cena)

    Etika v obchode je absolútne kľúčová pri snahe o predpokladaný a opakovaný nákup.

    Dar reči a informovanosť = kvalifikovaný predajca

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podľa môjho názoru, psychické vlastnosti úspešného obchodníka sú aj tieto:
    Vie že každé jeho rozhodnutie bolo a je v podstate správne.
    Pri obchode sa nehrá na niekoho, kým nie je. Je sám sebou.
    Vie kde hľadať svojich klientov a partnerov
    Logicky vie zdôvodniť užívanie svojho produktu alebo služby
    Pokiaľ má pochybnosti o tom, že jeho produkt sa neujme u klienta, neponúkne mu ho - integrita - neidem sám proti sebe.
    Najprv spozná situáciu klienta úprimným záujmom.
    Spolu s klientom ju vyhodnotí (pričom vedie logické vyhodnocovanie)
    Stáva sa tak obchodným partnerom.
    Až potom predá, no v tomto prípade si to klient skôr kúpi, ako obchodník predá.
    Mýty o obchodníkovi, že musí vedieť predať aj mačku vo vreci, sú zastaralé a kolovali v iných profesiách. Úspešný obchodník mal svoju integritu vždy "in"... :-)

    OdpovedaťOdstrániť