utorok 18. augusta 2015

Neviditeľná kríza začala

O čom idem písať? Ekonomika sa začala rozbiehať, v mnohých brandžiach sa opäť a aj bez pričinenia výrobcov alebo predajcov začalo predávať viac. Nepíšem teraz len o predaji klimatizácií alebo ventilátorov (aj keď pred týždňom bolo 37°C). 

Takže stav je taký, že firmy začínajú mať vyššie tržby (obraty). 

Otázkou však je, ako k tomuto prispeli samotní pracovníci, ktorí majú na starosti marketing a predaj. 

Teda inak povedané, či je to ich zásluha?

A to je kľúčové. 

Trh rástol o 8% a nám sa predaj zvýšil tiež o 8%. Ako k tomu prispeli pracovníci danej firmy? Asi nijako, len sa zvezú na vlne - darí sa, na vlne zvýšeného dopytu alebo rastu. A to predsa cíti každá jedna firma. 

A kde je tá kríza?

Dajte si jednu zásadnú otázku: Čo robili vaši predajcovia počas krízy?“ 

Chodili na predajné semináre? Asi nie, veď na to neboli peniaze. Trénovali predaj? Asi nie, nebol na to čas. Koľko kníh o predaji si za toto obdobie (2009-2015) sami kúpili alebo prečítali? Vlastne, čo spravili preto, aby sa vo svojej profesii zlepšili? Aspoň nejaká snaha?

Jeden dôvod, prečo nič z toho pravdepodobne nerobili je, že načo, aj tak to nefunguje. 

Pravdou je, že technológia predaja v rokoch 90-tich a po roku 2000, dnes už na zákazníkov neplatí. Ono to prestalo fungovať už počas krízy, pretože tam sa na trhu karta obrátila. Jednoducho ponuka raz a navždy prevýšila dopyt. Zmenilo sa správanie zákazníkov - raz a navždy. Jednoducho staré zlaté časy, keď čokoľvek, čo ste mali na sklade (alebo na predajni) sa predalo sú preč. Zákazníci toho majú  dnes veľa na výber…

Dobre a čo robia dnes, keď sa darí? Vezú sa na vlne v danej brandži alebo makajú na sebe, aby boli ešte úspešnejší? A teraz biznis ide, tak na školenia, tréningy, či čítanie kníh samozrejme nemajú čas. 

Samé „logické“ výhovorky. Snáď tá najlogickejšia výhovorka je - ja v predaji robím už 25 rokov, už sa nemám čo naučiť.

Len potom prečo mala aj jeho firma krízu? Za to samozrejme môže trh a zákazníci, ktorí nekupovali.

Nemali čas vtedy, nemajú čas dnes - tak takto sa správajú skutoční profesionáli?

A neviditeľná kríza sa práve začala… 

Prosím, nedajte sa nachytať, neskočte im na špek!!!

Ak hľadáte skutočne funkčnú technológiu predaja, ktorá dnes prináša výsledky kliknite jednoducho sem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára