pondelok, 17. októbra 2016

Upsizing vo firme

Firmám sa konečne darí. V niektorých odvetviach majú toľko zákaziek, že ani nestíhajú načas dodávať, alebo to stíhajú len tak-tak, ale s odretými ušami. 

A tak naberajú nových pracovníkov, otvárajú druhé alebo tretie smeny. 

Ale stále majú problém s náborom nových ľudí, jednoducho na Slovensku to už s náborom ľudí vyzerá tak, že sa nikomu ďaľšiemu pracovať už ani nechce.

Ak by bola nezamestnanosť na úrovni 4%, čo sa považuje za ekonomicky zdravé, tak je to pochopiteľné, ale my sme stále na úrovni 12,5% a viac. 

Takže v niektorých firmách dochádza k tomu, čo už ohlásil aj automobilový priemysel v rámci vývoja motorov - upsizing.

Vo firemnej praxi upsizing znamená - zvýšenie prevádzkových nákladov, zvýšením počtu zamestnancov. 

Čo nie je problém, ak sa zvyšujú rovnakou (alebo vyššou) mierou aj obraty (tržby) firmy, teda zvláda sa väčší počet zákaziek. 

Áno, firmy naberajú ľudí.

Napriek tomu mi jeden priateľ povedal, že dáva výpoveď - a to pracuje v dobre zavedenej firme, ktorá krízu prežila vcelku dobre. A on navyše patrí práve k ťahúňom.

Jednoucho štíhla línia firmy na potrebné výkony už nestačí.

Je to presne tak, ako malé motory s dvoma (alebo troma) turbami používané na veľké autá. Prax ukázala, že žiadna spotreba neklesne a s emisiami je to tiež otázne. 

Iba tie motorčeky sa trápia.
Veď kto chce jazdiť na 3-valcovom BMW, alebo 1,0 litrovom Ford Mondeo?

Presne ako vo firmách - stávajúci štýl práce už nevyhovuje alebo je to poddimenzované ľuďmi.

A tu pridávať ďaľšie turbo už nikomu nepomôže…

Väčšine firiem dnes chýba (kvalitný) stredný manažment. A bez toho sa upsizing poriadne robiť nedá. Lebo inak to dopadne tak, ako to veľmi výstižne pomenoval môj kamarát:

„Majiteľ zamestnal vo firme chovné kone a my ťažné, už nestačíme robiť.“

Viac sa dozviete na programe pre stredný manažment - preto ma neváhajte kontaktovať na zak@akoriaditfirmu.sk.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára