streda, 13. júna 2012

Práca alebo umenie predávať?


Predaj je veľmi dobrým povolaním, ak ste platený nejakým percentom z hodnoty toho, čo predáte. Pretože vtedy nemáte žiadny platový strop.
Neplatí však, že každý, kto predáva, je aj nadštandardne úspešný.
Pozrime sa teda na to, čo sa volá “Umenie predaja”. 
Umenie predávať nie je o tom, ako niečo predať, ale ako dosiahnuť, aby zákazníci minuli svoje peniaze práve u vás.
Tieto DVE veci nie sú jedno a to isté. 
Prvá je PREDÁVANIE a tá druhá sa volá UZATVÁRANIE OBCHODU.
O čom píšem? 
Koľko je takých vecí, ktoré ste už vo svojom živote predali a pritom ste nedostali za ne zaplatené ani cent?
Čo mám na mysli?
Keď napríklad za mnou príde známy a chce sa poradiť, aké auto si má kúpiť, tak mu poradím. A on potom ide do showroomu k predajcovi áut a kúpi si ho...
Kto však za to dostane zaplatené? 
Predajca áut. 
A kto sa narobil? Kto mu to auto v skutočnosti predal? 
JA!
Len sa zamyslite, koľko je takých vecí, ktoré ste vo svojej oblasti takto už predali.

Konečne ste presvedčili svojho zákazníka, že váš výrobok alebo služba je vhodná práve pre neho. 

Možno ste na tom pracovali dlhé mesiace a podarilo sa vám zákazníka skutočne presvedčiť, že výrobok alebo službu potrebuje.  
A ako sa to neraz skončí? 
KÚPI SI TO U NIEKOHO INÉHO!
„Kúpi to u niekoho iného” znamená, že ste neuzatvorili obchod.
Pretože podstatou uzatvorenia je práve to, aby to nekúpil u iného, ale u vás. 

V nasledujúcom článku nájdete: Návod na uzatváranie obchodov. 

Netrpezliví čitatelia sa to môžu dozvedieť jednoducho TU.

1 komentár:

  1. Výborný článok. toto je problém mnohých predajcov. Podarí sa im vyvolať potrebu, ale nakoniec nepredajú. Úlohou predajcov je nielen vyvolať potrebu, ale aj skutočne uzatvoriť obchod. Na toto slúži vyvolanie pocitu akútnosti. Ak to predajca zvládne, tak zákazník neodchádza so slovami "ja si to rozmyslím", ale s výrobkom alebo uzatvorenou zmluvou.

    OdpovedaťOdstrániť