utorok 4. novembra 2014

Learning by doing

Jedna z metód ako niekoho niečo naučiť. Nadpis by mohol byť aj „Učenie sa robením“.

Ako sa to prekladá do slovenčiny?

Učenie sa praxou, učenie sa za pochodu, učenie sa tým, že to robím - učenie sa robením.

Nie je to nič nové, bolo to pokrokové v 19. storočí. Išlo najmä o to, ako žiakov, študentov niečo naučiť.

Učenie sa praxou bolo využívané hlavne na učňovských školách a stredných odborných školách.

Takto to definujú súčasní vysokoškolskí pracovníci:

„Metóda learning by doing je založená na získavaní znalostí a vedomostí praktickou aplikáciou. Implementácia tohto konceptu do výukového procesu má teda pre vzdelávanie veľký význam najmä z hľadiska uplatnenia sa absolventov v praxi.“ 

Múdro povedané, ale pre koho je to vo firmách vhodné?

Určite je to skvelá metóda ako niekoho naučiť robiť nejaký šport, teda hrať futbal, tenis alebo lyžovať. Človeka čaká tvrdý tréning a keď to natrénuje, tak potom môže hrať nejakú ligu alebo súťažiť. 

V pracovnom procese je to vhodné hlavne pre manuálne pracujúcich ľudí. Lebo to podporuje rozvoj ich zručností.

Skúste takto naučiť človeka predávať. Čo sa stane? No osloví prvého zákazníka a ten ho odbije jednoducho: „Ďakujem pozerám.“

Druhého pozdraví a opýta sa ho zaužívané: „Môžem vám nejako pomôcť?“. Ten mu povie slušne: „Ďakujem pozerám.“

A s ďalším je to podobné…

Čo sa týmto nový človek v predaji naučí?

Že ľudia nekupujú, ale chodia sa do predajní pozerať? 

Ak neveríte, choďte do ľubovoľnej predajne, povedzte to (ďakujem pozerám) predavačovi a čakajte, či vás ešte vôbec osloví. A keď áno, tak po akej dobe - verte mi, čakať 10 minút je veľmi dlhá doba. A aj tak to bude v priemere jeden až dvaja zo 100.

Takto sa teda predávať moc nenaučí…

Alebo ho nechajte telefonovať, aby si dohodol nejaké stretnutia (učenie sa robením). 

Garantujem vám, že dostane toľko odmietnutí, že po prvých pár dňoch to nebude chcieť robiť. 

To znamená, že na stretnutie so zákazníkom a k predaju sa ani nedostane...

Takže, čo s tým robiť?

Je treba ho to naučiť. Akurát nie hneď na zákazníkoch. Jednou z možností je napríklad to s nimi natrénovať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára