utorok 5. marca 2019

Úspech v predaji

Ak chcete mať v živote úspech, potrebujete na to dve veci: 

Mať fungujúcu technológiu a mať schopnosť použiť ju v praxi. 

Nie je to nič zložité.

Je niekoľko problémov, ktoré sú spojené s predajom ako takým.

Jeden z nich je názor, že predávať vie predsa každý a preto sa to netreba nijako špecificky učiť ani trénovať. A to je vyriešené - s takýmto prístupom sa človek nikdy nič nové nenaučí, veľmi ťažko sa zlepší a svoje neúspechy v predaji bude obhajovať napríklad krízou alebo nízkymi cenami konkurencie. Ďalší sa môžu vyhovárať na neochotu zákazníkov kupovať alebo možno tým, že je medzi ľuďmi málo peňazí - že ľudia šetria.

Druhý problém môže byť, že sa ten človek v minulosti snažil predávať, nemal k dispozícii fungujúce techniky predaja, zažil neúspech a teraz má názor, že predajcom sa musí človek narodiť. 

Tretím problémom často býva to, že aj keď nemá výsledky a zlyháva v predaji - teda v skutočnosti to nevie robiť, tak si to teraz obhajuje tým, že on nebude nikomu nič vnucovať.

Toto sú postoje,
ktoré bránia ľuďom s takýmto zmýšľaním a čo je ešte horšie, dokonca aj ľuďom v ich okolí, naučiť sa niečo nové, použiť to v praxi a dosiahnuť hodnotné výsledky. 

Keď preskúmame posledných 25 rokov, tak sa môže zdať, že na tom aj niečo pravdy bude. 

Hneď po revolúcii v roku 1989 tu bol veľký nedostatok tovaru všetkého druhu, takže každý, kto ho doviezol na Slovensko automaticky predal. Bolo to ľahké, stačilo to mať na predajni alebo na sklade a predávalo sa to samé. To bolo obdobie kedy dopyt prevyšoval ponuku. 

Postupne sa však trh nasýtil a tovar v obchode mal každý, takže mať ho na predajni už nestačilo a zákazníci si začali vyberať. A tak sa predajcovia začali školiť a prezentovať zákazníkom parametre výrobkov, porovnávať im jednotlivé značky a keď už ani to nestačilo, tak začali ponúkať rôzne výhody. Toto už ale nebol ochotný a ani schopný robiť každý.

V rokoch 2008 - 2010 sa to u nás a aj vo svete zlomilo - prišla kríza. Čo sa v skutočnosti stalo? Ponuka v každom odvetví najneskôr v roku 2010 prevýšila reálny dopyt zákazníkov a parametre a výhody predajcom prestali stačiť. Navyše rozšírenie internetu spôsobilo to, že zákazníci si technické parametre nájdu na internete a častokrát vedia o danom produkte alebo výrobku viac ako samotní predajcovia. Takže čím ich chcú ohúriť, aby kúpili od nich?

Dnes je jasné, že techniky predaja, ktoré do krízy fungovali, dnes už na ľudí nezaberajú.

A podobne je na tom aj klasický marketing

Je treba sa naučiť niečo nové.

Obavy podnikateľov, šéfov predaja a predajcov sú na mieste. Čo, ak to nové bude len nejaká ďalšia vymyslená teória, dotiahnutá z Ameriky, ušitá na úplne iné podmienky, čo znamená, že to aj tak v praxi nefunguje?

Áno, môže sa Vám to stať.

Preto sme urobili výskum v stredoeurópskom regióne, ktorý trval viac ako 6 rokov, aby sme zistili ako rozmýšľa dnešný zákazník a ako predávajúci - jednoducho, čo funguje

Na základe toho sme vytvorili jednoduchý systém. Systém uzatvárania predaja.

Jedná sa o to, ako zaujať zákazníka, ako ho priviesť k poznaniu, že práve vaše výrobky alebo služby sú pre neho tie „pravé“ a hlavne dosiahnuť to, že dá peniaze Vám. 

Teda kúpi to u VÁS.

Nebojte sa, nie je ťažké sa to naučiť, pretože aj vy sami ste v živote niekedy zákazník. Je to pre ľudí prirodzené.

Jediné, čo treba spraviť je prísť na môj seminár a absolvovať na ňom tréning - sami uvidíte svoje zlepšenie.

Neučte sa predávať, to sa snaží predsa každý, vy sa naučte efektívne uzatvárať obchody!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára