piatok, 10. mája 2013

Gól do vlastnej brány


V hokeji alebo futbale je to jasné - hráči si dajú vlastný gól.

A ako takáto situácia vyzerá v podnikaní? 

Nuž firma vyrába alebo sa snaží dodávať a akosi to nejde. Keď sa na to pozrieme z blízka alebo pod drobnohľadom tak môžeme neraz vidieť, že na základe dobrého PR do firmy príde dosť zákazníkov ale predaju sa nedarí. 

Alebo firma vydá nemalé peniaze na to, aby prilákala ešte viac zákazníkov a urobí veľkú marketingovú kampaň. Ak ani tá nesplní očakávania v predaji, tak sa hľadá vinník. A kde neraz je?

Jednoducho predajcovia firmy, obchodníci nepredávajú dostatočne. Teda oni sa snažia, vysvetľujú ľuďom, objasňujú, posielajú ponuky, predvádzajú výrobky rozdávajú prospekty alebo katalógy, ....

Snaha je dobrá vec, ale nestačí! Úlohou predajcu je predsa predať a priniesť (zarobiť) firme peniaze.

To je ako v hokeji, či futbale. Celé mužstvo sa môže snažiť, hrať dobre, ale “bez strelených gólov sa vyhrať nedá”!

Prečo to neraz nejde? Kde je najčastejšia chyba?

Jednoducho predajcovia neuzatvárajú obchody. 

Uzatvoriť obchod znamená, že zákazník dá peniaze nám (predajcovi alebo firme) za výrobok alebo službu a nie niekomu inému.

Teda oni komunikujú so zákazníkom, sú k nemu milí a skutočne ochotní, predstavia alebo dokonca predvedú mu produkt alebo aj niekoľko produktov a .... zákazník odíde a kúpi niekde inde. Pravdepodobne u konkurencie.

Keď sa nad tým zamyslíte, tak v skutočnosti pracujú pre vás, alebo pre konkurenciu? Krutá otázka a ospravedlňujem sa za ňu. Ale...

Je to ako keď niekto z mužstva prihrá súperovi a ten dá gól. 

No netreba sa na nich hnevať, oni robia len to, čo vedia. Treba ich naučiť uzatvárať a natrénovať to ako v športe. A to môžete práve tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára