utorok, 14. januára 2014

Problém pri plánovaní

Pri plánovaní je najťažšia vec stanoviť si cieľ (alebo ciele). 

A jednoznačne rozpoznať, ktoré ciele sú reálne a ktoré sú len fantáziou a nepochopením zakladateľa alebo majiteľov. 

Videl som veľa malých firiem, kde mali stanovené dlhodobé ciele v takom rozmere, že aj planéta zem im bola malá. Alebo išli zachraňovať planétu a jej obyvateľov. Netvrdím dopredu, že sa to nakoniec nedá, ale...

Jedným z problémov týchto cieľov bolo, že nikto zo zamestnancov tomu neveril, že je možné také niečo dosiahnuť. 

Druhý problém bol, že stanovené ciele mnohokrát ani moc nesúviseli s predmetom ich podnikania, teda tým, čo robili. 

Takže hocikto, kto si to prečítal a dokonca aj samotní majitelia dosť pochybovali, že sa to dá...

Dám veľmi absurdný príklad: 
Stať sa najväčšou firmou v stavaní iglu na svete, pričom podnikáme v predaji piesku na Sahare a za polárny kruh sa nemienime presťahovať.

Napriek tomu, nedá mi, ale najlepšie to asi vystihujú tieto slová:

„Či už veríte, že niečo dokážete, alebo si myslíte, že to nedokážete - v obidvoch prípadoch máte pravdu.” - Henri Ford

To je základ, ľudia to majú v hlavách! 

A to je odpoveď pre optimistov ale aj pesimistov.

Veria vaši pracovníci, že vami stanovené ciele sú reálne a dosiahnuteľné alebo nie? 

Pretože presne podľa toho budú pracovať. Najhoršie je, ak to vzdajú hneď na začiatku. To potom môžete veriť a snažiť sa koľko chcete, ak celý team hrá presilovku proti vám.

Pokiaľ chcete vedieť ako to vytvoriť tak, aby firemné ciele zobrali pracovníci za svoje vlastné, tak s tým vám viem pomôcť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára