utorok, 14. októbra 2014

Spokojní zamestnanci versus spokojní zákazníci

Hovorí sa, že spokojní zamestnanci pracujú lepšie. Iste, no toto je to jediné, čo má firma dosiahnuť?

A čo robiť, ak s nimi nie je spokojný samotný šéf alebo majiteľ?

Čo sa stane so športovcom, ktorý je spokojný s tým, čo dosiahol? 

(Jednoducho bol tretí na nejakom vrcholnom športovom podujatí. Alebo sa dostal do nejakého špičkového tímu.) 

Skoro nič, ale v jeho hlave práve nastal obrat - jednoducho je tu bod zlomu - už sa nemusí toľko snažiť ani makať. Jednoducho sa sám zastaví v tom, aby dosiahol ešte viac, posunul sa ďalej. 

A od momentu, kedy sa sám so sebou uspokojí, už ďalej nebude na svojich schopnostiach naďalej tvoriť, ale začne ich nevedomky ničiť.

A nestačí hovoriť o tom, že on predsa chce, že on sa snaží…

Súperi ho veľmi ľahko vyškolia, ide v prvom rade o výkony a výsledky, ktoré dosiahne alebo nedosiahne.

Preto sa aj hovorí, že „nie je nič staršie ako včerajšie noviny” alebo „včerajší úspech”. 

Platí to aj na pracovníkov?

Určite, inak zvíťazí priemernosť. 

Aj keď sa hovorí, že aj s priemerným tímom sa dá uhrať skvelý výsledok, alebo vyhrať šampionát, ale

To sa musia tí priemerní hráči vybičovať k „pre nich nadštandardným výkonom” a bez výhrad poslúchať taktické pokyny a príkazy trénera (šéfa). A musí sa tam vytvoriť jedna základná zložka a tou je „spolupráca”. Samozrejmosťou je obetavosť a oddanosť, či vernosť spoločným cieľom a účelom. 

Akosi to stále obchádzam - v skutočnosti je to o ochote" makať a „lojalite” k firme a šéfovi!

O tom, ako sa bude v konkurenčnom prostredí dariť firme však nerozhodujú spokojní zamestnanci, ale to, či bude mať firma dostatok spokojných zákazníkov.

Preto je potrebné nastaviť všetkých pracovníkov na to, aby chápali, že:

Výplaty a odmeny platia spokojní zákazníci firmy.

8 komentárov:

  1. Nie je vhodne oddelovat jedno od duheho. Ak nebudu spokojni zamestnanci, firma nebude fungovat tak, ako by mohla so spokojnymi. A nebude tolko spokojnych zakaznikov. A naopak....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Iste, ibaže ide o to, že najprv musí mať veľa spokojných zákazníkov...

      Odstrániť
    2. Jozef Mošať14 októbra, 2014

      Je dôležité vyžadovať od zamestnancov výkony,ale dbať popritom na kvalitu .A pri výrobe a predaji samozrejme najmä servis,len vtedy budeme mať spokojných zákazníkov,ktorí sa budú k nám vracať.
      Spokojnosť zamestnancov?v prvom rade vytvoriť im dobré podmienky,udržiavať dobrú atmosféru,riešiť problémy v zárodku,
      dodržiavať odmeňovanie/termíny,utužovať kolektív akciami/niekedy pomôže aj málo,napr."firemný guláš"/
      Veľmi dôležité je ,aby zamestnanci mali pocit,že sú súčasťou firmy,že firma napreduje,že niekto za nimi stojí.Vtedy môžeme hovoriť aj o lojalite k firme.

      Odstrániť
    3. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    4. neodporucam akcie typu guláš, slovaci sa nevedia kolektivne zabavat, taketo akcie si vychutná len zopár ludí z tímu

      Odstrániť
  2. „Výplaty a odmeny platia spokojní zákazníci firmy.” Toto vyzerá ako otrepaná fráza, ktorá musí byť každému jasná. Nie je to však tak. Vo firemnom živote sa na to bežne zabúda a odkláňa sa od toho. Menšia firma alebo podnikateľ jedinec to ma viac na mysli, žije a koná v súlade s tým. Toto by malo byť veľkými písmenami na viditeľnom mieste v každej firme. A každé konanie by tým malo byť podmienené. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Háčik je aj v tom, že ľudia často hneď očakávajú benefity pre zamestnancov zo strany firmy a pritom zabúdajú, že by najskôr sami mali niečo dokázať, aby si tie benefity zaslúžili. Súhlasím s Martinom - ak je zamestnanec ochotný aj sám urobiť niečo pre to, aby firma mala dosť spokojných zákazníkov, potom si zaslúži svoje benefity a môže byť tiež spokojný..

      Odstrániť