Tak potom je to v poriadku. Vlastne pýtať sa na toto je iba obyčajná banalita.
Čo iné čakáte, že Vám na takúto otázku výkonný riaditeľ, šéf firmy alebo ktorýkoľvek človek z manažmentu odpovie?
Jedna konzultačná firma robila prieskum na viac ako 350 firmách. Zistila zaujímavú vec.
Viac ako 95% firiem (manažmentov firiem) bolo presvedčených, že sa dostatočne orientujú na zákazníka.
Skoro 80% firiem verilo, že zákazníci sú s nimi spokojní.
Fantastický výsledok - presne ako z učebnice!
A tak sa opýtali aj ich klientov. Dali im rovnaké otázky a zistili, že len 8% ich zákazníkov s tým súhlasilo!
Akým firmám sa dnes darí? Pokiaľ dáme nabok monopoly, ktoré sa nezaujímajú o zákazníkov a pozrieme sa na bežné firmy, tak odpoveď je kupodivu jednoznačná.
Sú to firmy, kde šéfovia denne stoja tvárou v tvár svojim zákazníkom a priamo s nimi komunikujú.
Jednoducho od stola, v kancelárii, na porade alebo na rybačke to, čo zákazník potrebuje, očakáva a skutočne chce, nikdy nezistíte!
Ešte ďalej to môžu v dnešnej dobe dotiahnuť firmy, kde sú títo šéfovia súčasne aj majiteľmi, spolumajiteľmi či akcionármi. Majú jedinečnú šancu rozpoznať, že na trhu sa niečo mení a nájsť nové trhové príležitosti. A prečo práve oni? Lebo práve preto sú oni majitelia a nie najatí zamestnanci. Už to dokázali v minulosti a je veľká šanca, že to rozpoznajú aj dnes.
Ak dokážete predávať, dokážete riadiť firmu. (Kiosaki)
Alebo vás len vaši výrobári, marketingoví pracovníci, obchodníci či manažéri presviedčajú, že ho (žiadaný produkt) v podstate máte, len je kríza a tak zákazníci nekupujú?
Len niekto vám môže dať pravdivú odpoveď. A to je ten, kto má peniaze. Ten, kto rozhoduje u koho a za čo ich minie. A to je zákazník.
Tak sa ho jednoducho priamo opýtajte!
Celkom nesúhlasím s výrokom "Ak viete predávať, viete riadiť firmu", veď ako ľahko môže expandujúca spoločnosť s uspešným predajom prešvihnuť svoj cash-flow či náklady a pohorí.
OdpovedaťOdstrániťZ druhej strany venovať sa len tabuľkám od stola a managovať teoreticky nemá šťavu, v oddelení predaja tlčie pravé srdce firmy :-)
V skutočnosti expandujúca firma s úspešným predajom nemôže nikdy prešvihnúť svoj cash-flow alebo náklady. U toho, čo vie predávať je automatické, že vie skvelo počítať z hlavy marže, percentá a vie, koľko musí zarobiť, aby prežil. Navyše takíto ľudia vedia jedno presne a to, že - "Príjmy musia byť vždy väčšie ako náklady".
OdpovedaťOdstrániťAle môže, schopnosť predávať a schopnosť ustriehnuť financie firmy su dve rôzne veci a malokedy to robí ten istý človek...
OdpovedaťOdstrániťDajte konkrétnu firmu, lebo podľa toho, čo píšete, budú potrebovať pomoc!
Odstrániť