Aktívny predaj verzus pasívny predaj nie je len rozdiel v prístupe – je to rozdiel medzi prežívaním a rastom. A rozdiel medzi priemernosťou a výnimočnosťou.
Pasívny predaj je ako čakanie na autobus, ktorý možno ani nepríde. Sleduješ, ako okolo teba prechádzajú príležitosti, a dúfaš, že si ťa niektorá všimne. Možno máš pekný web, možno si raz niekto vyžiada ponuku. Ale pasívne dúfanie nie je stratégia – je to riziko. Je to tichá strata. Dni plynú a ty nevieš, prečo to nejde. Pravda je jednoduchá – bez akcie niet reakcie.
Aktívny predaj je naopak ako chytanie volantu a preberanie kontroly. Ideš do terénu. Voláš, píšeš, stretávaš sa, hľadáš nové cesty, pýtaš sa a počúvaš. Si ten, kto vytvára príležitosti, namiesto toho, aby čakal, či spadnú z neba. Áno, aktívny predaj je náročný. Prináša odmietnutia, vyžaduje disciplínu, vyžaduje mentálnu odolnosť. Ale vieš, čo ešte prináša? Výsledky.
Ten, kto dnes ovláda aktívny predaj, má výhodu. Nie preto, že má lepší produkt. Ale preto, že má silnejší zámer. Keď sa nebojíš osloviť, keď sa vieš pozrieť zákazníkovi do očí a povedať: „Verím, že vám môžeme pomôcť,“ dávaš mu dôvod veriť aj tebe. Zákazník nekupuje len to, čo predávaš – kupuje tvoju energiu, tvoju vieru, tvoju aktivitu.
Aktívni obchodníci si nenechávajú deň ukradnúť výhovorkami. Oni si ten deň tvoria. A čo je ešte dôležitejšie – tvoria si výsledky, budúcnosť, reputáciu.
Pasivita je pohodlná len do chvíle, kým nezistíš, že ťa predbehli tí, ktorí boli ochotní trochu viac riskovať, trochu viac zamakať a trochu viac veriť. Tak sa prestaň pýtať, čo ešte môžeš dostať. Začni sa pýtať: Čo dnes môžem spraviť? Komu môžem pomôcť? Kde môžem začať rozhovor?
Obchod nie je o čakaní. Obchod je o hľadaní. A ten, kto hľadá, ten nájde.
Tak čo, si pripravený prestať čakať a začať tvoriť? Volant je tvoj.
Dáme Ti volant do rúk - klikni sem.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára