streda, 20. augusta 2014

Hodnota firmy

Hodnota akejkoľvek značky alebo firmy sa priamo odvíja od jej úspechu na trhu, čo sa meria pomocou tržieb.

Teda jej hodnota je určená tým, koľko výrobkov alebo služieb daná firma dokáže predať. Tak to vždy bolo, je a dúfam, že aj bude platiť.

Veľa ľudí predáva alebo sa snaží predávať, ale len málo z nich dokáže dotiahnuť predaj do konca a zinkasovať od zákazníka peniaze. 

V  skutočnosti je úplne jedno ako sa snažíte predávať a ako ste v tom dobrý, pretože vyhráva ten, u koho zákazník kúpi

Je to ako vo futbale. Darmo bolo mužstvo lepšie a hovorili to aj odborníci, videli to diváci. Nič im to nebolo je platné, že mali 70% držanie lopty a 80% času hrali na polovici súpera, pokiaľ nedali gól. 

Bez strelenia gólu je ťažké vyhrať. A navyše na to, aby vyhrali, musia dať viac gólov ako súper. 

V predaji je to rovnaké - vyhrá ten predajca, ktorému dá zákazník svoje peniaze.

Tvrdiť, že pokiaľ viete uzatvárať obchody (predaj), tak vaša konkurencia pracuje pre vás je skutočne odvážne.

Je to ako keď sa útočníkom nedarí streliť gól a poriadne rozchytajú súperovho brankára.

Teda hlavne predajcovia vašej konkurencie, jednoducho tí, ktorí by mali strieľať góly - uzatvárať obchody a nerobia to alebo sa im nedarí, vám vlastne nahrávajú. 

Lebo, ak zákazník u nich nekúpi, máte šancu, že kúpi práve u vás.

Predaj je čoraz ťažšia záležitosť. A treba mu venovať náležitú pozornosť. Pokiaľ k vám do predajne chodí málo zákazníkov, tak je to pravdepodobne problém marketingu. 

Ak ich v predajni máte dostatok a aj napriek tomu máte nízke tržby, tak je treba chybu hľadať niekde inde. 

Na záver je logické tvrdiť, že najväčšiu časť hodnoty firmy alebo značky určuje dostatočné alebo nedostatočné množstvo jej spokojných zákazníkov.

Máte ich dostatok?

2 komentáre:

  1. Áno,je to takéto jednoduché.Tržby firiem nezávisle od toho,či poskytujú služby alebo predávajú tovar závisia od zákazníka,ktorý za ich produkty zaplatí.Je veľmi dôležité všímať si požiadavky jednotlivých zákazníkov a neodkladne reagovať na ich potreby.Týka sa to hlavne malých prevádzok,napr.potravín. Ak tu stratíte zákazníka,druhý Vám nepríde.Veľké obchody majú v tomto výhodu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za názor. No neplatí to len pre obchody, platí to pre každú jednu firmu. Dnes si zákazníci už čoraz menej kupujú to, čo potrebujú (skoro všetko majú) a tak kupujú to, čo sami chcú...

    OdpovedaťOdstrániť