pondelok 5. júna 2017

Nájdi päť rozdielov

Je to až nepochopiteľné ako dodnes zamestnanci dokážu dokazovať zákazníkom, že majú pravdu. A to nejdem písať o úradníkoch na sociálke alebo na nejakom inom slovenskom úrade. 

Takže prídete do vyhlásenej Trnavskej kaviarničky, posadíte sa za stôl a privoláte čašníčku. 

(V kvalitných kaviarňach alebo reštauráciách v USA si len tak nesadnete, jednoducho vás čašník usadí, ale to je na naše pomery akosi moc nóbl).

Takže príde čašníčka a opýta sa vás, či ste si vybrali. Manželka jej slušne povie, že najprv by nám mohla dať nejaký nápojový lístok, na čo jej čašníčka povie, že je hentam na stole. Samozrejme, že čašníčka ani poriadne nevedela, čo je v ňom napísané… 

Ale v skutočnosti sme ju chceli najprv požiadať, aby nám utrela stôl. 

V každej slušnej kaviarni, by vám ho personál utrel, spolu s tým, ako odnáša riad po predošlých hosťoch, ale tu nie. 

Milá čašníčka začala vysvetľovať, že oni už majiteľovi hovorili, že sa zle utierajú tie stolíky a on s tým nič nespravil. Akosi ma to ani nezaujíma, a tak ju žiadame, aby sa aspoň posnažila to utrieť.

Káva teda malé espreso (alebo, ak chcete ristreto) stojí 1,60 €, čo je tiež zaujímavé, lebo v Taliansku je to hocikde za 1,10 € a pravda v 2.600 metroch nad morom mali vysokohorskú prirážku a stála 1,30 €.

No nič, nápojový lístok tiež zmenený - moju obľúbenú kávu Jamaiku za 4,90 € aj tak nemali.

Takže malé espreso a dobre, bude to zarábaná limonáda, a tak si ju objednávame. V lístku nie je nikde uvedené, že bude sladká, alebo, že by tam bol pridaný cukor.

Keď nám objednané veci čašníčka priniesla, opýtal som sa, či je tá limonáda bez cukru, načo čašníčka odvetila, že zarábané limonády robia len z cukrom, ale je ho tam iba máličko. 

No fuj, bolo to odporne presladené.

Aspoň, že tie bruskety s domácou vajíčkovou a sardelovou pomázánkou budú chutné. A milé prekvapenie - to jedno kolečko uhorky a kúsok paradajky na tanieri bolo zvädnuté - akoby to bolo na tom tanieri od rána.

Nuž čo, Slovensko drahé Slovensko - alebo doma je doma.

Vrcholom však bolo, keď sa nás čašník opýtal pri platení, ako sme boli spokojní a bol pripravený na to, že mu to celé pochválime…

Tak sme mu len zopakovali, čo sme zažili a on nám hneď o stoloch začal spievať pesničku, ktorú sme už počuli od jeho kolegyne…

No pravda, nebol z toho moc nadšený.

Samozrejme, že nevedel nájsť drobné, aby dostal nejaký tringelt.

Ale asi by to nemalo byť samozrejmé, asi by si aj ten tringelt mal personál nejako a za niečo zaslúžiť, alebo nie?

No vitajte na Slovensku, aspoň to leto už začalo!

Čo myslíte, čo je slušnejšie?

Nič mu nepovedať a odísť (s tým, že tam viac neprídete), alebo mu jednoducho povedať pravdu?


Píšte, som zvedavý na vaše názory.

10 komentárov:

  1. Dobrý deň prajem,
    nemám vo zvyku reagovať na články ale musím . Ani Vás nechcem podporiť ani nechcem nadávať . Nie je dôvod. Všetko čo ste opísali je čistá pravda a skutočnosť , s ktorou sa stretávame na každom kroku, na každom mieste v akýkoľvek čas. Opíšem Vám stovky situácii podobných alebo rovnakých ako píšete . A načo ? Som na Slovensko hrdá , krajina nádherná ale národ , hmmm ???!!! Sme národ lenivý , neúctivý , neochotný, nevychovaný a nepriateľský , a to nielen na cudzích ale aj jeden na druhého. A ani čistotný nie sme . Sú chvíle , keď ma to všetko zase dožerie a rozčúli a opäť by som niečo riešila , ale je to boj s veternými mlynmi . Veď sa pozrime okolo seba.
    Kedy Vás nieko na úrade milo vybavil ? Kedy ste v reštaurácii boli pekne a milo obslúžený ? A cena ma vôbec nezaujíma, pretože tá nikdy nemôže odrážať ochotu a milotu personálu , či káva stojí 1 € alebo 5 €.
    Keď si prečítam, čo som napísala, je mi smutno. Pretože je to pravda a pretože to tak nechcem . Aspoň že je to leto, ako píšete .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Netreba sa vzdávať, mám obľúbené reštaurácie a obchody na Slovensku, kde je to v poriadku a personál vám dá na javo že ste vítaní...

      Ale v článku ide o to, čo je nejaký štandard.

      A predsa - povedať im to do očí, alebo ticho odísť a viac tam nechodiť?

      Odstrániť
    2. Asi pred dvomi mesiacmi som bol na pozemkovom úrade v Lipt. Mikuláši. A musím pochváliť, p. Ivanovská bola veľmi milá. Poradila, vysvetlila, usmernila čo-kde-ako. A zavolala, keď bolo rozhodnutie pripravené a mohol som si poň prísť. A keď som si prišiel po papiere, dostal som poučenie, komu všetkému ich už poslali a nemal by ich odo mňa pýtať, komu mám dať len kópiu a pre koho si odložiť originál. Proste ukážkový prístup.
      .
      Súhlasím, že cena nie je rozhodujúca. Aj menu za 3.50 môžete dostať v čistom zariadení od usmiateho slušného personálu.
      .
      A k otázke z blogu - ak sa spýtajú, mám náladu a čas, poviem. Aj pokladníčke v Kauflande, neodbijem to len automatickým "áno, spokojný". A odpovede personálu "prečo je to tak" síce mnohé vysvetľujú, ale neospravedlňujú.

      Odstrániť
  2. Občasne to "šplechnem" do očí. Ale častejšie je to tak, že zariadenia, kde mám podobnú skúsenosť, začnem obchádzať.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň, myslím si, že keď chceme veci u nás na Slovensku meniť a zlepšovať a nielen na všetko a na všetkých nadávať, určite je potrebné o tom hovoriť napr. napísať pekný článok, ktorý nás donúti sa zastaviť a porozmýšlať:o). Ale určite by o tejto skúsenosti mal vedieť majiteľ zariadenia. Je to už jeho problém ako s informáciou naloží, či niečo zmení alebo len skonštatuje, že ľudia sú príliš kritickí a nároční...Tiež by som si len tak nedala ohlásiť majiteľa zariadenia, aby som mohla skritizovať čo sa mi nepáčilo ale určite by som povedala pravdu, keby sa ma napr. čašník pri platení opýtal. Keby som bola majiteľ ja, hľadala by som spôsob ako dostať od zákazníkov hodnotenie tak, aby nemuseli byť vystavení nepríjemnej osobnej konfrontácii. Nie každý má na to žalúdok. Ale treba oceniť aspoň to, že bol čašník zaškolený na to, aby sa vôbec pri platbe opýtal na spokojnosť so službami.Akú takú snahu majiteľa tam teda vidno. Škoda, že si Vašu skúsenosť v jeho podniku asi neprečíta:o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj. Dnes uz existuju aplikacie.Treba stiahnut do mobilu Staffino a v pohode mozte ohodnotit restiku ci zariadenie. Ak su zaregistrovany tak sa to ukaze managerovy a on uz vie ako nakladat s informaciami. Takisto sa da ohodnotit kazdy jeden clen firmy. Na slovensku je tam registrovanych dost firiem kedze aj majitelia su zvedavy co sa deje ked tam nie su. S pozdravom Gabo

      Odstrániť
  4. Ahoj Kazo,
    pozývam Ťa na kávičku do Bratislavy na Americké námestie.Usmievavá obsluha, skvelá káva, teplé croassany, príjemná atmosféra dnu i vonku... cena 0,90 EUR.
    Michal

    OdpovedaťOdstrániť
  5. povedať .... ale povedať aj to dobre, pochváliť, keď je co pochvaliť, rovnako ako povedať negativa co bolo zlé, suhlasim s výrokom: "A odpovede personálu "prečo je to tak" síce mnohé vysvetľujú, ale neospravedlňujú."

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobrý deň,
    samozrejme odpovedať. Hlavne preto, že v podstate je to drzosť , keď sa čašník opýta za zle odvedenou prácou...či sa páčilo...či chutilo...Neuvedomuje si potom tú svoju zle odvedenú prácu a nemá tam čo robiť. Ale zas, či moja odpoveď padne na úrodnú pôdu, keďže, ten čašník nie je majiteľ. Určite vždy, pochválim alebo nepochválim, taktne, nechcem sa moc dotknúť "človeka", každý sa formuje a možno moja odpoveď mu k tomu pomôže. Ak nie, jeho smola a smola aj takého zariadenia.

    OdpovedaťOdstrániť